Här hittar du svar på de vanligaste frågorna vi får till Kundtjänst.

Betalning

I vissa fall hamnar mejlen från oss dessvärre i skräpposten, eller bland oönskade mejl. Vi ber dig därför se över så att det inte hamnat där. Vi rekommenderar dig i första hand att kolla med Klarna så att du uppgett den rätta mailadressen för orden och sedan kontakta vår kundservice så att vi kan justera din mailadress.

Det enklaste sättet är att chatta med dem via deras app eller hemsida. Du kan också ringa till 08-120 120 10. För att snabbt komma till Klarnas kundtjänst kan du klicka här.

Fakturan har Klarna skickat till dig per e-post. Du kan själv hämta din faktura från www.klarna.com, genom att ange din e-postadress vid ”Hitta din faktura”.

Om inte ditt köp godkänns när du väljer att betala mot faktura kan det bero på ett par olika anledningar.
1. För att köpa mot faktura krävs det att du är 18 år.
2. Adressen du angivit är felaktig, vid betalning mot faktura godkänns endast folkbokförd adress.
3. Du har överskridit det maximala beloppet för faktura. Då detta kan variera och om du vill veta dina max-summa så kontakta Klarna på 08-120 120 00.
4. Du har angett ett felaktigt personnummer. Tänk på att personnumret kontrolleras mot den adress du är folkbokförd på, dessa två måste alltså matchas för att fakturaköpet skall gå igenom.
5. Klarna (vilka vi använder för fakturaköp), godkänner inte din kredit.

Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske inom fjorton (14) dagar från det att MDshop.se(MD Service) tog emot returen. Återbetalning sker genom insättning till bankkonto eller makulering av fakturan om ni har betalt med Klarna.

Leveranser

Beställningar som görs mån-fre före kl.14.00 med undantag för röda dagar levereras i de flesta fall samma dag eller dagen efter från oss. Postnord har i de flesta falla leveranstid på 1-2 arbetsdagar. Leveranstiden kan dock variera beroende på mängden beställningar att behandla samt omständigheter vilka MDshop.se(MD servcie) inte råder över som t.ex förseningar hos våra leverantörer.

När ditt paket lämnar vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-post. Här finner du information om dina varor har skickats som brev eller paket. Skickas beställningen som paket, finns där kollinummer angivet, som du kan använda för att söka efter ditt paket på www.postnord.se. När paketet har scannats in hos ditt valda postombud, skickas sms-avisering eller så kan du hämta det med kollinummer och legitimation. Brev levereras direkt hem till dig eller till ditt närmsta ombud. Leveransen kommer att ske till ditt valda postombud i det fall det skickas som ett paket. Vid brevleveranser tas det inte hänsyn till vilket ombud du valt, utan det är då din adress som blir leveransstället.

Om ditt paket inte skulle ha kommit inom några dagar efter utsatt tid ber vi dig att kontakta vår kundservice.

Ibland kan det hända att lagersaldot inte stämde på den saknade produkten, när du gjorde din beställning. Om en produkt har hunnit sälja slut kommer du att bli meddelad om det genom e-post eller att vi ringer dig. Om du trots allt debiterats för vara du inte fått ber vi dig att kontakta vår kundservice.

Ja, skickas din order som paket finns kollinumret i leveransbekräftelsen som skickats till din e-post adress. 

Beställ din vara på MDshop.se genom att välja Fraktsättet ”Hämta i Lagershop – Skene”. Vi kommer att kontakta er för att boka en tid för när ni kan hämta eran order(vanligtvis inom ett till tre(1-3) timmar från beställning). 

Om ni har ytterligare frågor kontakta oss.

Returer & Byte

Du har 30 dagar på dig att returnera, räknat från den dagen du mottagit din order. För att du som kund skall kunna utnyttja dina 30 dagars returrätt(öppet köp eller  ångerrätt) för en vara gäller det att den inte är använd, att etiketter finns kvar och att den i övrigt är i samma skicka som när ni har fått den.

OBS! vi har olika villkor för olika produkter läs mer i Allmänna Köpevillkor vad som gäller för eran produkt. Hittar ni inte svar, då är ni varmt välkommen att kontakta vårt Kundtjänst.

Om ni som kund vill utnyttja ångerrätt eller öppet köp då är det ni som kund som står för returfrakten.

OBS! Ni som kund ansvarar att returen kommer till oss och att den är ej skadat under transporten. Returer kan inte skickas mot Postförskott/Efterkrav

 

Garantin omfattar funktionsfel som uppkommer under produktens garantitid. Den gäller inte om du som kund har byggt om eller förändrat produktens ursprungliga funktion eller design.

Garantitiden är varierande från produkt till produkt, men hos oss är det alltid minst 6 månader.